عکس انتزاعی با کاغذ رنگی
نوشته شده توسط : Hesam Barzegaran


عکس انتزاعی با کاغذ رنگی

یکی از ژانر‌های خاص هنر عکاسی، ژانر عکاسی انتزاعی یا آبستره هستش که طرفدار‌های خاص خودش رو داره. برای موفقیت تو حرفه‌ی عکاسی، علاوه بر اینکه باید ژانر خاص و سبک منحصر به فرد خودتون رو داشته باشین، لازمه که شناخته نسبی به سایر ژانرها هم داشته باشین. اینکه شما به چه ژانری تو هنر عکاسی علاقه‌مند هستین و یا اینکه چه اطلاعاتی درباره عکاسی انتزاعی دارین یا بقیه چیزا دارین. ما امروز می‌خوایم درباره عکس انتزاعی با کاغذ رنگی صحبت کنیم، برای اینکه میزان اطلاعات و آگاهی خودتون رو تو این زمینه ارتقا بدین با سیب چیک همراه باشین.

 

تاثیر کاغذ در تصاویر

کاغذ، همین ورقه‌های نازکی که به راحتی روی اون‌ها نوشته و در آخر اون‌ها رو مچاله کرده و دور می‌ریزیم، پر از کاربرده و یکی از همین کاربردها مربوط به تولید تصاویر انتزاعی و یا آبستره هستش. برای گرفتن یه عکس انتزاعی کافیه که چندین‌ تا کاغذ رنگی رو روی هم قرار بدین و با گیره‌های کاغذ بهشون حالت بدین و ازشون تصویر به ثبت برسونین.

 

حتما اکثرتون می‌دونین که کاغذ حدود 2000 سال پیش و توسط چینی‌ها تولید شد و به فشردن الیاف خیس سلولز تولید شده و تولید انبوه کاغذ هم باعث به وجود اومدن تحولی توی دنیا نوشتاری و ادبیات شده و منجبر به تحول عجیبی شد. اما کاغذ ارتباط تاثیر گذار و مهمی تو دنیای هنر داره برخی از هنرمند‌ها به روی کاغذ نقاشی کرده برخی نیز عکس‌های خودشون رو روی کاغذ‌های مخصوص به چاپ می‌رسونن و کتاب‌ها و مجلات و روزنامه‌ها هم به روی کاغذها منتشر میشن. اما برای اینکه نحوه ثبت عکس‌های انتزاعی به وسیله کاغذ رو باهم‌ مرور کنیم، بهتره ادامه این مقاله رو به هیچ وجه از دست ندین.

 

عکس انتزاعی با کاغذ رنگیعکس انتزاعی با کاغذ رنگی

 

برای ثبت این تصاویر، یه دوربین، یه لنز ماکارو ، مجموعه‌ای از اکستنشن تیوپ‌ها، مجموعه‌ای از کاغذ رنگی‌های مختلف (ترجیحا بهتره که ابعاد و جنس کاغذ رنگی‌ها با هم یکی بوده باشه و البته این کاغذها قیمت مناسبی داشته و مقرون به صرفه هستن) و البته به چندین عدد گیره کاغذ متوسط و بزرگ هم نیاز داریم. برای عکاسی انتزاعی با کاغذ رنگی باید تو یه مکان با نور کافی مستقر بشین. به عنوان مثال مقابل پنجره مستقر شدن گزینه مناسبیه و امکان اینکه از زاویه‌های مختلف و متنوع عکاسی کنین رو دارین.

 

وقتی مکان مورد نظر و مطلوب رو انتخاب کردین، نوبت چیدن کاغذ رنگی‌هاست و باید یه کاغذ رنگی به عنوان پس زمینه انتخاب کنین که کاملا کادر شما رو بپوشونه. پس دقت داشته باشین که کادرتون بزرگ باشه و کل فضا رو بپوشونه. رنگ پس زمینه کاملا سلیقه‌ای هستش و بستگی به شما داره. مرحله‌ی بعد یه تیکه دیگه کاغذ رنگی به روی پس زمینه قرار میدین و این کاغذ رنگی در واقع سوژه شماست و انتخاب رنگ اون به سلیقه شما بستگی داره. برای اینکه یه تصویر خارق العاده انتزاعی ثبت کنین، لازمه که لایه‌ پس زمینه و سوژه از هم جدا باشن. حالت کلی کاغذ‌ها مسطح و صافه و شکل دادن به اون‌ها نیاز به هماهنگی داره. یه روش مناسب برای جهت‌گیری کاغذ اضافه کردن وزن به لبه‌های اون هستش و به هر طرف کاغذ رنگی گیره وصل کرده و پایین بذارین تا بین پس زمینه و پیش زمینه فاصله ایجاد بشه.

 

وقتی گیره‌ها رو به کاغذها وصل کردین و نحوه‌ی چیدمان کاغذ رنگی‌ها رو مرتب کردین، نوبت اینه که عکاسی رو شروع کنین. برای عکاسی تو این شرایط قانون‌ و ضابطه‌ خاصی وجود نداره و این بستگی به ایده و خلاقیت شما داره که چه طوری عکاسی کرده و تصاویر رو به ثبت برسونین. برای اینکه جلوه‌ و عمقی مختلف ایجاد کنین، سعی کنین که پیش زمینه به صورت افقی یا عمودی نسبت به کاغذ پس زمینه قرار گرفته باشه. البته می‌تونین لنز رو به روی قسمت‌های مختلف کاغذ فوکوس کنین یا حتی برای به دست آوردن یه گرادیان صاف و ساده اصلا فوکوس نکنین، لازمه که به روی بخش کوچیکی از کاغذ تمرکز کرده و اون روی تو عکس جا بدین.

 

عکس انتزاعی با کاغذ رنگیعکس انتزاعی با کاغذ رنگی

 

عکس‌های انتزاعی کاغذی زیبایی منحصر به فردی دارن و ذهن مخاطب رو درگیر می‌کنن و این جذابیت مربوط به خیال انگیز بودن تصویره…!! برای موفقیت تو هنر عکاسی لازمه که صبور باشین و دست از تلاش بر ندارین. البته آموزش حرف اول رو می‌زنه و بدون آموزش امکان پیشرفت وجود نداره. استودیو سیب چیک‌ به منظور آموزش و بهبود رو به عکاسی برای شما عزیزان ویدیوهای آموزشی رو درنظر گرفته که تماشای اون براتون تاثیر گذاره و به شدت توصیه میشه. از اینکه همراه ما بودین خیلی خوشحالیم و موفقیت تو هنر عکاسی رو براتون آرزومندیم.

 

اینستاگرام سیب چیک

پروژه‌های سیب چیک

 

منبع : سیب چیک





:: برچسب‌ها: عکاسی , آموزش عکاسی , عکس , عکس انتزاعی , آموزش عکس انتزاعی , سیب چیک ,
:: بازدید از این مطلب : 76
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 مرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: